VSTS pakt als eerste punten tegen de koploper

Zaterdag 4 november speelde VSTS dames 1 tegen ZVH dames 2. De dames uit Bodegraven startten na een goede trainingsweek, met een positieve mindset. Mirjam van der Kruk was erbij om het team te versterken op de middenpositie.

In de eerste set begonnen: Merel Florie, Zoë Schouten, Norah Strack van Schijndel, Kirsten van der Lecq, Krystel Termorshuizen, Olivia van Wijngaarden en Karin van Rijn. VSTS dames 1 begon sterk. Door lange rallies met ZVH dames 2 moesten de dames uit Bodegraven vanaf het begin hard werken. ZVH dames 2 speelde snel en met veel aanvalskracht. Toch had VSTS hier vaak nog antwoord op en kon het team bijblijven in de stand. Ondanks het harde werken verloren de dames uit Bodegraven de eerste set met 21-25.

In de tweede set lieten de dames uit Bodegraven ZVH dames 2 op een voorsprong komen. VSTS dames 1 maakte veel fouten en kon niet op gang komen. Door de fouten lukte het de dames van VSTS niet meer vrij te volleyballen en ZVH won de set met 8-25.

In set 3 werd Mirjam van der Kruk ingezet op het midden. VSTS dames 1 slaagde erin om een stapje erbij te doen om terug in de wedstrijd te komen. Karin van Rijn zette een sterke verdediging neer waardoor Merel Florie de ballen goed kon verdelen. Ook de dames aan het net begonnen slimmer te spelen en scoorden de punten waardoor VSTS op een voorsprong kon komen. Met time-outs genomen op de goede momenten door Judith Terpstra, werd deze voorsprong ook behouden. VSTS dames 1 won met 25-20.

Set 3 smaakte naar meer bij VSTS, dus begon set 4 met dezelfde opstelling. Ook in deze set stond de verdediging weer sterk en werden er veel ballen van de grond gehouden. De dames uit Bodegraven zetten ZVH dames 2 onder druk met hun service en kwamen weer op een voorsprong. Krystel Termorshuizen en Olivia van Wijngaarden zochten de gaten op bij ZVH waardoor VSTS steeds dichter bij de winst kon komen. De dames uit Bodegraven moesten er hard voor werken, maar ze wonnen met 25-22.

Er werd dus een vijfde set gespeeld. In deze set begon ZVH dames 2 met een service serie, waar VSTS geen antwoord op had. Ook maakten de dames uit Bodegraven in deze set weer meer fouten waardoor ze snel op een achterstand kwamen. De laatste set was snel klaar en ZVH won met 5-15.

VSTS dames 1 heeft een goede wedstrijd neergezet en de dames zijn tevreden met het resultaat. De dames uit Bodegraven spelen hun volgende wedstrijd op vrijdag 10 november, om 19.00, tegen Kalinko dames 2.

Meer verslagen